Chrám másla • Chrám másla • Chrám másla • Chrám másla • 


Máslo se na našich stolech objevuje už
několik set let. Ani vzrůst ceny nás
nezastavil v jeho konzumaci.

 

Řekni mi něco o tvém tvůrčím procesu?

Ve svých pracích obvykle používám 3D modelování a pokud zrovna ne, rád na projektu začnu pracovat okamžitě. V praxi. Žádné skicování nebo tak něco. Rozhoduji se a přemýšlím o produktu a tvaru za pochodu. Neřekl bych, že jsem umělec, řekl bych, že moje ruce jsou. Mám rád technické a funkční aspekty.
Čím jsi se inspiroval a jak jsi pracoval s materiálem?

Moje práce poukazuje na neustále se zvyšující ceny másla. Proto jsem se inspiroval řeckou architekturou a udělal z máslenky chrám. Použil jsem porcelán jako základ a keramickou hlínu pro krávu jako rukojeť, abych vytvořil kontrast mezi přírodou a jejím zpracováním. Keramika je spíše přírodní komodita narozdíl od porcelánu, který se musí správně míchat a zpracovávat podobně jako máslo.
Jaké technologie jsi použil?

Použil jsem komplexní způsob odlévání porcelánové části zvanou lití na jádro. Na rozdíl od otevřeného lití je tímto způsobem produkt perfektně tvarovaný ze všech stran a není potřeba ho retušovat. Díky tomu je můj produkt

dvoustěnný. Zacpal jsem odlévací otvor dalším kusem formy, takže není viditelné odkud jsem to nalil. Musel jsem udělat malou díru ze spod, aby při výpalu mohl unikat vzduch. Pro rukojeť jsem krávu vymodeloval ručně, aby byl zachován přirozený vzhled. Dvě části z různých materiálů drží glazura. 




Jan Adam Hlušička
︎ adam.hlusicka@email.cz

Ana-Maria Baescu
︎ ambaescu@yahoo.com
︎@anambaescu

Mark